Jump to content

annale 2021-2022 QCM 14


Alma15
Go to solution Solved by Flèche,

Recommended Posts

Bonjour, l'item E est compté vrai pour "an hospital", alors que je pense que ça ne se dit pas.

En plus, l'explication de google est "The rule in English (but not American) is that if the word begins with a consonant, it has 'a'; but if it begins with a vowel, then it is 'an'. The word 'hospital' begins with an 'h' sound, so it is 'a hospital'

En plus, l'explication du site pristineword.com dit que c'est " a hospital". We use a or an based on the sound made by the initial letter of the following word, not how it is spelled. Since "hospital" begins with a consonant sound (the "h" is sounded), it takes the article "a".

Est ce que c'est une erreur de correction?

Merci d'avance

Link to comment
Share on other sites

  • Responsable Matière

Hey, je suis d’accord avec toi sur l’utilisation du « a » devant hospital à privilégier. Néanmoins, les 2 formes sont acceptées comme tu peux le voir dans la correction détaillée de ce sujet et puisque la professeure a approuvé cette correction, il faut la considérer comme une vérité générale.
Si cet item tombe et que tu veux le contester, tu pourras très bien faire remonter l’erratum avec tes sources. En attendant il vaut mieux ignorer les informations que tu trouves sur d’autres sites et apprendre ce qu’elle veut que vous sachiez, à savoir que « an » et « a » sont acceptables 

 

N’hésite pas si tu as d’autres questions !

Link to comment
Share on other sites

  • Ancien Responsable Matière
  • Solution

Coucou @Alma15 ! 

 

Il y a 7 heures, Alma15 a dit :

l'item E est compté vrai pour "an hospital", alors que je pense que ça ne se dit pas.

En plus, l'explication de google est "The rule in English (but not American) is that if the word begins with a consonant, it has 'a'; but if it begins with a vowel, then it is 'an'. The word 'hospital' begins with an 'h' sound, so it is 'a hospital'

En plus, l'explication du site pristineword.com dit que c'est " a hospital". We use a or an based on the sound made by the initial letter of the following word, not how it is spelled. Since "hospital" begins with a consonant sound (the "h" is sounded), it takes the article "a".

Est ce que c'est une erreur de correction?

Je complète la réponse de @Naykami en précisant que "hospital" est une exception (comme "hotel") à connaître où l'on peut employer les deux articles : a ou an. Je te mets l'extrait de la leçon issue de Moodle qui fait foi pour l'examen : 

t7ek.png

 

Courage pour les épreuves de demain, et n'hésite pas si tu as des questions ! 🥰

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...